.:::SHAHYSA:::.

أنت غير مسجل بالمنتدى
.:::SHAHYSA:::.


    ازاي تخلي حبيبتك تغير عليك

    شاطر
    avatar
    همس القلب
    عضو نشيط
    عضو نشيط

    عدد الرسائل : 136
    تبادل اعلاني :
    السٌّمعَة : 0
    نقاط : 0
    تاريخ التسجيل : 20/05/2008

    m24 ازاي تخلي حبيبتك تغير عليك

    مُساهمة من طرف همس القلب في الجمعة يوليو 11, 2008 4:35 pm


    بدون كسوف، كل واحد بيحب قوي يحس إن فيه حد بيغير عليه، رغم إنكم بتعملو فيها متضايقين جدا من الغيرة دي، لكن في الحقيقة انكم بتبقو مبسوطين وإن كنتم مبتبينوش فرحتكم بالاحساس ده.
    وغالبا لما بنشوف الأولاد بيغيروا على البنات، لأن البنت دايما مطلوبة ودايما بتلفت الأنظار ليها، ولكن قليل جدا لما نلاقي واحدة بتغير موت على حبيبها أو ربما مبتغيرش عليه زي ما هو بيغير عليها، ولهذا السبب لقينا الرجال قاعدين خارجين سهرانين يفكروا في طرق عديدة لاشعال غيرة المرأة.
    وطبعا الحل التقليدي الحمضان إللي انتهى من أيام فيلم العزيمة في التلاتينات هو إن الولد يروح يقف مع واحدة تانية قدامها ويحسسها إنه بيحب واحدة غيرها، ولكن يا عزيزي إليك هذه الطرق النفسية الخفية القادرة على إشعال غيرة حبيبتك.




    لا تلمسها أبدا واعتذر لها دائما عن كل لمسة قمت بها حتى لو كانت عادية أو عن دون عمد كي تلاحظ هي الحاجز الذي بدات تضعه أنت بينكما.



    لا تعتقد أنه بتعليقاتك حول الجميلات سوف تشعل غيرتها، بل انظر إليهن دون أن تتكلم كلمة واحدة، وأكد لحبيبتك أن الموضوع عادي جدا بالنسبة لك وأنك معتاد على مثل هذه المناظر.



    وضح لها في حديثك انك تهتم بمظهرك وبألفاظك جدا وأنت تتحدث مع الغرباء ومع الشخصيات المهمة، كي تشعر هي بأنها ليست ضمن هذه القائمة المهمة التي تضعها أنت.




    تكلم بصيغة "هعمل كذا " " هروح لكذا" "هبقى أشوف هروح فين وبعدين هبلغك" يعني بلاش تفكر معاها في أي قرار، بل احرص على أن تبن لها أنك تتصرف وحدك ولا تحتاجها في حياتك الخاصة.




    لا تحكي لها أية تفاصل عن يومك وما حدث فيه، بل احرص على أن تجعلها تسمع أخبارك الجديدة وأنت تحكيها للأصدقاء أو في التليفون مع أحد أصحابك.




    تكلم مع الأخريات بنفس أسلوب كلامك معها وتعمد أن تجعلها تسمع نفس هزارك ونفس افيهاتك ونفس حكاياتك الطريفة التي ترويها إليها كي تشعر أنها ليست مميزة.




    اجعلها تتخذ القرارات الخاصة بها بنفسها، وكرر على مسامعها كلمة "براحتك" أو "إللي تشوفيه" أو "مش فارقة معايا خالص" لتشعر بأنك لست مهتما بتفاصيل حياتها وأنها تتكلم معك وكأنها وحدها

    همس القلب











      الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة نوفمبر 24, 2017 7:37 am